Lyrics Forum
Tablatures
Links
Feedback
Rock Lyrics Archive at rockmagic.net
Browse artists: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Add to Favorites

Limp Bizkit lyrics

Album: Results May Vary [2003]

Tracks16
 01  Re-Entry
 02  Eat You Alive
 03  Gimme the Mic
 04  Underneath the Gun
 05  Down Another Day
 06  Almost Over
 07  Build a Bridge
 08  Red Light-Green Light
 09  The Only One
 10  Let Me Down
 11  Lonely World
 12  Phenomenon
 13  Creamer (Radio Is Dead)
 14  Head for the Barricade
 15  Behind Blue Eyes
 16  Drown
all Limp Bizkit lyrics



Re-Entry
[ringmaster:] "step right up, step right up everyone. whether you're good or bad, happy or sad,
whether you're an emotional wreck, or a blissful speck in the black hole of an existance we
call life. step right up, and witness something you will be soon to never forget. feast your
ears on the most ferociously soothing waves of sonic communication to ever be created. built
for you by the master..."
[fred:] "hey!"
[ringmaster:] "...built for you by the mast..."
[fred:] "hey, shutup already, what is it?"
[ringmaster:] "what is it?"
[fred:] "um... yeah, dog. what is it?"
[ringmaster:] "what is it?"
[fred:] "dude, chill man."
[ringmaster:] "it... is limp bizkit!"

all around the world, you know me
all around the world, we know youback to top
Eat You Alive
hey you
miss i don't know what the *uck name is
i'm drown to you , something's magnetic here
if i could approach you
or even get close to the scent you left behind
i'd be fine

no doubt that
you bring out the animal inside
i'd eat you alive(x4)

hey you
miss too good to look my way and that's cool
you want nothing at all to do with me
but i want you, ain't nothing wrong with wanting you
'cause i'm a man i can think what the hell i want
you got that stright
no doubt that
i'd love to sniff on them penties now

i'm sorry, so sorry( damn you so hot)
your beauty is so vain(damn youre'so hot)
absolutly insane

i just wanna look at you i just wanna look at you
ijust wanna look at you all day
there ain't nothing wrong no
there ain't nothing with that

once tou seep in under my skin
there's nothing, theres nothing in this world
that could wash you awayback to top
Gimme the Mic
Hold up it's the motherfuckin' concrete
Suicidal nightshift loaded with a vice grip
Poppin' all you copies
Who keep waterin' down shit
Thinking you can rap with that artificial outfit
Your baggy pants and bottle of crack hits
Fuck all of that shit
Fuck all of you posers
Let go of the mic kid
Step into a world that you've never seen
When i'm fiening for a microphone
I'm a microphone fiend

Bring on the motherfuckin' cutthroat,
Territorial piss off
Spit the deadly and ready for lift-off
Who's getting their shit tossed?
Is it the one kid running his mouth
That he's sucking his thumb with?
You're damn straight
I'll put it right in 'em
No anti-venom for the buck-buck
See a world that you've never seen
When i'm fiening for a microphone,
I'm a microphone fiend

[Chorus:]
Give me a motherfuckin' mic y'all
Give me a mic y'all
Give me a mic so i can rock it right y'all
I'm out of sight y'all
I'm out of sight y'all
I'm out of sight when i'm blowin' up the mic y'all
You know it
You know it

Hold up, check out the motherfuckin' tv
Same song, same bands everyday, fuck that
I'll blow those motherfuckers away, you wantin'
To hear some heavy ass metal that can
Penetrate deep into your ear drums?
Turn it up, motherfucker
Turn it up, motherfucker
Turn it up and step into a world that you've never seen
When i'm fiening for a microphone, i'm a microphone
Fiend

[Chorus]

It's a crazy crazy world playing crazy
Crazy shit on this crazy radio, I'm really sick of it.
I'm a crazy crazy man with a crazy crazy plan
To destroy every crazy-ass wannabe b-b-b-bands, ha-ha

[Chorus]back to top
Underneath the Gun
[fred:] "sometimes i can be my own worst enemy... i am my own worst enemy... other times when
I'm alone at night i definately find myself in the position to be very unhappy with myself...
This is one of those times..." ?

Go

I stare into space and hope we're not alone
Am i searching for something that's better than home?
I've been working so hard
Stress is tremendous and pressure is endless
No one on this planet like me to be friends with
I've been working so hard
I've been working so hard

I'm underneath the sun
And i'm underneath the gun

I'm losing my mind and i know there's no remedy
I've become a failure who's living on memories
I've been working so hard
Loneliness can't be cured with no medicine
Look to the stars so they'll straighten my head again
I've been working so hard
I've been working so hard

I'm underneath the sun
And i'm underneath the gun
I'm a fool to think the blame goes away
Such a fool to take the blame and run away

Yeah, i'm underneath the sun
And i'm underneath the gun
I'm a fool to think the blame goes away
Such a fool to take the blame and run away

Sometimes
I beat up myself, i
Lock my own way, i
Cloud all my thoughts
Please go away
Oh, nevermind me
I'm checking out now
And won't ever come back
Now that my life doesn't exist

Yeah, you're right, how do it feel to be right, knowing that i was wrong?
Nothing is right when you're wrong

Yeah, you're right, how do it feel to be right, knowing that i was wrong?
Nothing is right when you're wrong

Yeah, i'm underneath the sun
And i'm underneath the gun
I'm a fool to think the blame goes away
Such a fool to take the blame and run away

I'm a fool to think the blame goes away
Such a fool to take the blame...back to top
Down Another Day
first verse:

the end is near
the summer days
all the great things go away
feel the cold comin' round the bend
everythings' gonna change agean

chorus:

down another day(x2)

second verse:

oh , the winter i adore
summer's gone forever more
some day's you come back to me
seasons change, and set me free

bridge:

don't have to bore you with details
(i'll never let you down)
and every morning, the sunrise
(wikll nwver let you down)
if i could hold you tomorrow
when she'sgolden, the acean
(we'll never let you down)
the end is near, my winter fling
change is melting everything
now it's time to sink below
seasion come,seasion go

outro:

i keep saying goodbye
sayng goodbye
i keep sayng goodbye
she's always coming back
shee keep's koming back(x2)back to top
Almost Over
Learned how to rap as a little boy
Took alot of crap as a little boy
Always had to fight back as a little boy
Always under attack as a little boy
Never got good grades as a little boy
I was locked in a cage as a little boy
Still i never was afraid as a little boy
I was feeling my rage as a little boy
It's time to blow their minds

Learned how to lose as an older man
Sang alot of blues as an older man
But i saw it all through as an older man
Put together my crew as an older man
Felt alot of pain as an older man
I established my name as an older man
People piss on my game as an older man
Ain't nothin' gonna change as an older man
It's time to blow their minds now, baby
It's time to blow their minds now, baby
I'm on my grind now baby
Ya'll know it's my time now, baby
Come on!

Who that is? what it say?
Who that is? what it say?
Who that is? what it say?
What it look like?
What it look like, baby?
Who that is? what it say?
Who that is? what it say?
Who that is? what it say?
What it look like?
What it look like, baby?

Got treated like a clown as a little boy
Kept my feet on the ground as a little boy
When you're living in a dream as a little boy
Ain't nothing like it seems as a little boy
I was hatin' on the world as a little boy
I was lovin' all the girls as a little boy
I was into punk rock as a little boy
I was breakin' non-stop as a little boy
It's time to blow their minds

Got treated like a chump as an older man
Mixin' rock with the funk as an older man
Learned what a girl was as an older man
Now i know how to love as an older man
But i'm still a big kid as an older man
And i'de much rather give as an older man
Still i'm singin' in the rain as an older man
Ain't nothin' gonna change as an older man
It's time to blow their minds now, baby
It's time to blow their minds now, baby
I'm on my grind now baby
Ya'll know it's my time now, baby
Come on!

Who that is? what it say?
Who that is? what it say?
Who that is? what it say?
What it look like?
What it look like, baby?
Who that is? what it say?
Who that is? what it say?
Who that is? what it say?
What it look like?
What it look like, baby?

My life is one big dream
I'm lost in what it means
Don't wake me up 'cause it's almost over
These voices in my mind
Keep telling me it's time
To wake me up 'cause it's almost over

It's time to blow their minds now, baby
It's time to blow their minds now, baby
I'm on my grind now baby
Ya'll know it's my time now, baby
It's time to blow their minds now, baby
It's time to blow their minds now, baby
I'm on my grind now baby
Ya'll know it's my time now, baby
Come on!

Who that is? what it say?
Who that is? what it say?
Who that is? what it say?
What it look like?
What it look like, baby?

My life is one big dream
I'm lost in what it means
Don't wake me up 'cause it's almost over
These voices in my mind
Keep telling me it's time
To wake me up 'cause it's almost over

Who that is? what it say?
Who that is? what it say?
Who that is? what it say?
What it look like?
What it look like, baby?back to top
Build a Bridge
Band: Limp Bizkit

Singer: Fred Durst


[Verse #1]
Build a bridge to your mind
Takes me there everytime
Lay it all on the line
If there's a way

[Verse #2]
Build a bridge, make a path
Overlook the aftermath
Make my tears be your bath
If there's a way

Only if you'll take a ride
Go with me to the other side

[Chorus]
Even though it's gonna crumble down (gonna crumble down)
I'll keep building till you come around (till you come around)
Even though it's gonna fall apart, break my heart (breake my heart)
I'll keep building 'till i die

[Verse #3]
Build a bridge of memories
Stretch it out overseas
To the end of the world
If there's a way

[Verse #4]
Build a bridge made of pain
Send my longing down the drain
Have no reasons to complain
If there's a way

Only if you'll take a ride
Go with me to the other side

[Chorus]

Wait... wait for me... wait... please wait for me
Wait... wait for me... wait... please wait for me

[Chorus]back to top
Red Light-Green Light
Freak baby, freak freak baby [x2]
Red light, green light [x3]
You ready to roll?
Tell me when you're ready to go [x2]
I got the keys baby, put your mind at ease baby
Go playa, layin' the cheese baby
I know you bitin', bitin' my steez baby
But i came, came to please baby
Don't wait, lay the greeze baby
Don't flake, shake the knees baby
Your fella's mad at me baby, oh well, enemies baby
Who's braggin' they raggin' on me baby?
Who's breath is draggin' on me baby?
Who steps through all agony baby?
Who's checks are bigger than me baby?
Who thinks before it goes down baby?
Who rocks in every town baby?
I don't know if it ain't me
Must be a clone on this microphone baby
[chorus]
Red light, green light [x3]
You ready to roll?
Tell me when you're ready to go [x2]
(you know i'm down and ready to go)
Jump in the who ride, slide to the rhythm of
Snoop d.o. double g nigga from the dub
I represent it to the fullest everywhere i go
Guaranteed to bust a ho, yeah i'm so original
I don't have to, i told you from the get go
I like to lay low with my niggas blowin' endo
We like to drink, talk shit, and spit at bitches
And that's the way we do it, sometimes we hittin' switches
In the low-rider slidin' to the hood and back
It's snoop dogg in the muthafuckin' cadillac
They call it snoop deville for real
I get the money and i never ever pop no pills
I used to pop'em, i'm lyin' to these motherfuckers now
I used to do all kind of shit when i was wild
They used to call me lil' bow wow now i'm big bow wow
In this motherfucka bustin' a freestyle
Snoop dogg is in the place to see, do it with my nephew
Freddy d
Ooh wee, in the place to see
Snoop d.o. double g from the d.p.g.c.
[chorus]
Freak baby, freak freak baby [x3]
Look who's talkin' it up baby
One more chalkin' it up baby
Star maps stalkin' it up baby
My dogs barkin' it up baby
Who'd a thought i'd be layin it down baby?
Who'd a thought i'd be turnin' your frown baby?
Never know about things these days baby
' till your cell phone rings and it's me baby
[chorus]back to top
The Only One
Hold up you're movin' too fast
I'm up for something that lasts
I ain't looking to screw on the first night
Cause that's a no go
And if the vibe's good, go to first base
' cuz the first kiss could be your last taste
I ain't looking to screw 'till the vibe's right
[chorus]
See I'm the only one you know
That can put you on cruise control
Yeah i'm the only one you'll find
That won't waste all my time, on nothing
Nothing, on nothing, nothing
My will is stronger than most
I will not let you get close
Until i think that you deserve me
Cause that's a no go
I'm gonna hold out, so in the meantime
Don't expect much from a strong mind
Until i think that you deserve me
[chorus]
I'm holdin' out, i'm gonna wait
Wanna make it past the first date
A little time then we can do
All them nasty things you want to do
Don't get me wrong just take my hand
And i really hope you understand that
It's easier when every second counts
So we'll just have to wait
It's really no big deal [x2]
I'd hate to get you in bed
Find out your empty instead
No need to knock another home run out
Cause that's a no go
And i hate to be so filthy
If we were not meant to be
No need to knock another homerun out
[chorus]
Nothin', on nothin', nothin'
On nothin', on nothin'back to top
Let Me Down
Heartbreak is a headache,
Like a toothache or an earthquake.
Spontaneous combustion
Leaves a taste that so disgustin'
And it don't go away too fast
I'm a window made of broken glass
I've never needed anything,
Anything but you
And that's what wrong
That's what i get
For feeling this
Anyway...
Just let me know
All i'll miss
When i'm gone
[chorus]
Just throw it all away... you let me down
Like everybody says... you let me down
Write me off like yesterday... you let me down
Oh, i guess that your not good enough to be with me
Rumors are tumors
Of the sick and mainly useless
When you come to me with these things
It's the shit that i cant deal with.
Still i gave you all of me,
Faithfulness and honesty
Prayed for God to bring you near,
Along with all these tears.
And that's what wrong
That's what i get
For feeling this
Anyway... just let me know
All i'll miss
When i'm gone
[chorus]
I'd like to thank you
For lettin' me know i can feel this way
Feel this way
For lettin' me know i can feel
[chorus (x2)]back to top
Lonely World
When i reminisce ignorance was bliss,
Back in the days where the magic exist
Never be the same as it was, 'cuz the way it was
Just another day in the maze of a myth
Had a lot of fun living life on the run,
Never had a chance to pause to get a better glance
Everything was free and everything was fast
Never even thought it wouldn't last
When you go the mind of a man in the middle
Life is just a big fat riddle, so figure it out
Always thinking that you know
Everything little thing there is to know
But you don't really know, ya know?
It's like love, some people get it
For some it's just a glove that just never fitted
For me it's just a pain in the ass
But i'm addicted to the taste of hopin' it could last
[chorus]
Another day another night inside a lonely world
Another game another fight inside a lonely world
Another wrong another right inside a lonely world
Such a lonely world, such a lonely world
Who's the man (the man in the middle) x4
Maybe i'm a target for people that are bitter
At least i can say that i've never been a quitter
I remember high school, man i hated high school
It was like prison with bullies always putting me down
Just a little skater boy they could pick on
I learned to forgive'em, now i got the balls they can lick on
I loved sneakin' out when my mom was asleep
With my gothic girlfriend makin' love in the creek
With the mind of a man in the middle
It could be the end of the world as we know it
Still i never want it all, and i never want it now
I just want to cruise, if i loose then i'll figure it out
How the times flies, even with the blink of an eye
When you're young you absorb like a sponge in disguise
Then you get a little older and gather your thoughts
It's amazing what you learn
When you've never been taught, ya know?
[chorus]
No matter how hard i can try inside a lonely world
No one can hear me when i cry inside a lonely world
I'll never know the reasons why inside a lonely world
Such a lonely world (such a lonely world)
[x2]
[chorus]back to top
Phenomenon
Are you ready?
Ain't it funny how time flies, huh?
Out of sight, out of mind (yeah right)
Once again back it's the incredible
Subliminal the infredible d
Once down in the dirt,
Now I ain't even gotta shave
When I'm goin to work
Aight, looks like I'm drinkin tonight,
Tomorrow I'll be sippin' on some pedialite (c'mon)

Rock, rock to the planet rock, don't stop (c'mon) [x2]

Ain't it funny how time flies, huh?
Chit chatter, that shit don't matter
Check the flow, I organically grow,
Like the weed I for sheezy, be letting ya know
Ooh... yeah, kinda feelin' horny,
Who that is? what it say? what it look like?
"20 eyes in my head" misfit,
And I ain't never gonna change. (c'mon)

[chorus:]
... .don't think you know
What the hell I'm all about
(phenomenon, something like a phenomenon)
... .don't think you got
My shit all figured out
(phenomenon, something like a phenomenon)

I'm a make ya bounce ba bounce
Ma ma ma move ma move
Ba ba ba break you off
A little somethin' like this [x2]

Ok chaps, let's take it from the top, go
All you hollywood rockstars
Hollywood ass, wishin' you had big cash
Rollin' like your pimpin'
But you aint really got shit goin'
' cuz you ain't limpin' like the bizkit
You're just sittin' on the sidelines
You just fake kid, if there's a title then I'll take it
Who-yah hit ya with the boo-yah..
And I ain't fuckin' playin' around

Rock, rock to the planet rock, don't stop (c'mon) [x2]

[Chorus]

What would you do, if this was the end of the world?[x3]
What would you do, if this was the end of it all?

Want me tell you what I'd do? c'mon.
I'd turn it on up (oh yeah?)
And I'd shut it on up (oh yeah?)
And I'd bring that beat back (oh yeah?)
Aight then bring it on back, go

[Chorus]

It's limpbizkit baby.back to top
Creamer (Radio Is Dead)
(all radio is dead)

Hey kid, who you lookin' at?
Why you standin' all up in my face like that?
You ain't never seen a baseball bat?
A maniac knockin' on your babeball cap
You better step about ten paces back
Or you'll be layin' where your shoe laces at
Go do what your momma told you
And don't be actin' like a punk, thinkin' your a soldier
I see you got a cell phone, i got a number you can dial son, make it 911
Tell 'em stop at hef's house on the way kid
Pick up some playmates but only if they naked
Don't know how you do in your city
But 'round here we gettin' down to the nitty gritty
And i hate to put you out like that
But you've been burnin' like a fire with a mouth like that

Take me back to yesterday
Rollin' dice and getting laid
Everything was a.o.k. oh...
But now and then a cloud rolls in
Rains on my parade and then
Talkin' this and that again, oh

Let's break it down for a minute
And roll it on up in third gear for a minute
I got the 21's bumpin' on my benz, and
I got girlies in the back seat rubbin' on my friends, and
I don't really give a fuck about
What these player hatin' pussies give a fuck about
'cause i'm a night ranger, never been a stranger
My two-way pager is lookin' for some danger
Zoolander, hit you with the magnum
Everybody get your groove on if you have one
And if you ain't got it then admit it:
It's limpbizkit, time for you to get it
All around the world and this 45 prevost
Everywhere we go we watch it on the tivo
And now you're layin' in the bed you made
Drinkin' hatorade, think about it

Take me back to yesterday
Rollin' dice and getting laid
Everything was a.o.k. oh...
But now and then a cloud rolls in
Rains on my parade and then
Talkin' this and that again, go

Leave, thinkin' that you're all that, and then some
I've got news for you (all radio is dead)
So you're thinkin' that you're all that, and then some?
Man, i got news for you (all radio is dead)

(the radio is dead)

Let me guess, you ain't that impressed
Mister, hale - tosis of the breath
Livin' lifestyles of the wish-you-would
From the back isles of the thrifty-good
See i, i got room to talk, kid
I been layin' this track since north cackilack
And the very first day that you fell out the sack
I was in some fat laces, spinnin' on my back
Let me think, let me roll, let me ride
Let me put some funk in the trunk, triple 5
And a memory that can easy your pain
Like a melody from kurt cobain
'cause ya', never know when it's all gonna end
And ya', never know when you'll call on a friend
So you better take a step to prepare yourself
'cause the way you're livin' now, ain't good for your health

Thinkin' that you're all that, and then some
I've got news for you (all radio is dead)
So you're thinkin' that you're all that, and then some?
Man, i got news for you (all radio is dead)
Thinkin' that you're all that, and then some
I've got news for you (all radio is dead)
So you're thinkin' that you're all that, and then some?
Man, i got news for you (all radio is dead)

(all radio is dead)back to top
Head for the Barricade
Fight...
Sometimes you gotta fight for your right when you're
Not sure you're in a fight for your life, right?
If you ain't packin' any tactics you might get your ass kicked
Even if you are a little knuckle head
I'm kinda sick of being aggravated, i'm glad I'm hated
I guess i'm doin' somethin' right
That's what happened back in columbine
You gotta know when to stop and don't go over the top
' cuz there's a chamber deep inside the brain
That's covered with chains, so don't be shakin' 'em loose
And if ya do, i'd be runnin' for the hills
' cuz i'm ready to rock and now i'm playin' for real
I gotta... fight.... fight
You'd better watch out when my adrenaline kicks
I gotta... fight... fight...
It's too late you already been hit... damn
[chorus]
Stick 'em stick em'
Stick em ha ha ha stick em
Stick em' stick em'
Yeah, head for the barricade
[x2]
This world can make you sick to your stomach so i
Put on my headphones, listen to the deftones
It's gettin' crowded in my spaceship
Livin' in a dream, runnin' from a hate machine
Ya know it's such a drag when there's people talking down to ya
Such a drag thinking everything sucks (do ya?)
Walk away with the spit on your face?
Or do ya draw the line just to give 'em a taste?
' cuz i know its never gonna end,
If it happens again i'm going straight for the throat
Another note, don't forget your had a chance
Now off of the side lines and ready to dance
I gotta... fight.... fight
Better watch out when my adrenaline kicks
I gotta... fight... fight...
It's too late you already been hit... damn
[chorus]
If you got the guts (head for the barricade)
Then come on down (head for the barricade) [x2]
And head for the barricade
Fight!! [x8]
Head for the barricade
I ain't playin' around
Head for the barricade
I ain't playin' around
[chorus]back to top
Behind Blue Eyes
Behind Blue Eyes Lyrics

No one knows what it's like
To be the bad man
To be the sad man
Behind blue eyes
And no one knows
What it's like to be hated
To be faded to telling only lies
[chorus]
But my dreams they aren't as empty
As my conscious seems to be
I have hours, only lonely
My love is vengeance
That's never free
No one knows what its like
To feel these feelings
Like i do, and i blame you!
No one bites back as hard
On their anger
None of my pain woe
Can show through
[chorus]
Discover l.i.m.p. say it [x4]
No one knows what its like
To be mistreated, to be defeated
Behind blue eyes
No one know how to say
That they're sorry and don't worry
I'm not telling lies
[chorus]
No one knows what its like
To be the bad man, to be the sad man
Behind blue eyes.back to top
Drown
It's getting closer to the end, every part of me
And then disaster takes it's toll, and now i'm left with only me
Maybe sorrow plays a role, when you feel unkind
Your abuses will let her stand in a line, forever lost in time

Save me
Save me
Before i drown
Save me
Save me
Before i drown

It's getting closer to the end, i look back and smile
We conquered every single bump in my road, made it all worth while
Just remember how i cared, when it came crashing down
I'de like to toast to all those angels that were always hangin' 'round

Save me
Save me
Before i drown
Save me
Save me
Before i drown, oh

Maybe life ain't what it seems, 'cause it's all a dream
Forgive me
Sometimes i feel like a fool, 'cause i'm so uncool
Forgive me...back to top
Search lyrics archive:



All lyrics are property and copyright of their respective owners and are provided for educational purposes only. Rockmagic.net is a not-for-profit project. All advertising proceeds are used to maintain its servers.
Terms Of Use / Copyright Policy