Lyrics Forum
Tablatures
Links
Feedback
Rock Lyrics Archive at rockmagic.net
Browse artists: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Add to Favorites

Sublime lyrics

Album: Sublime [1996]

Tracks17
 01  Garden Grove
 02  What I Got
 03  Wrong Way
 04  Same In The End
 05  April 29, 1992 (Miami)
 06  Santeria
 07  Seed
 08  Jailhouse
 09  Pawn Shop
 10  Paddle Out
 11  The Ballad Of Johnny Butt
 12  Burritos
 13  Under My Voodoo
 14  Get Ready
 15  Caress Me Down
 16  What I Got (reprise)
 17  Doin' Time
all Sublime lyrics



Garden Grove
We took this trip to garden grove
It smelled like lou-dog inside the van, oh yeah
This ain't no funky reggae party, $5 at the door
It gets so real sometimes, who wrote my rhyme
I got the microwave, got the vcr
I got the deuce-deuce in the trunk of my car, oh yeah
If you only knew all the love that I found
It's hard to keep my soul on the ground
You're a fool, don't fuck around with my dog
All that I can see I steal, I fill up my garage
Cause in my mind
Music from jamaica, all the love that I found
Pull over there's a reason why my soul's unsound
It's you
It's that shit stuck under my shoe
It's that smell inside the van
It's my bed sheet covered with sand
Sitting through a shitty band
Getting dog shit on my hands
Getting hassled by the man
Waking up to an alarm
Sticking needles in your arm
Picking up trash on a freeway
Feeling depressed everyday
Leaving without making a sound
Picking my dog at the pound
Living in a tweeker pad
Getting yelled at by my dad
Saying I'm happy when I'm not
Finding roaches in the pot
All these things I do
They're waiting for you.back to top
What I Got
Early in the mornin'
Risin' to the street
Light me up that cigarette
And I strap shoes on my feet
Got to find a reason
Reason things went wrong.
Got to find the reason why my money's all gone.

I got a dalmation
And I can still get high.
I can play the guitar like a mother fucking riot.

Life is too short so love the one you got
Cause you might get run over or you might get shot.
Never had to battle with no bulletproof vest.
Never start no static I just get it off my (chest).
Take a small example, a tip from me...
Take all of your money and give it up to charity.
Lovin's what I got, it's within my reach
(and the sublime style is still straight from long beach)
It all comes back to you you're going to get what you deserve.
Try and test that, you're bound to get served.
Love's what I got, don't start a riot,
You feel it when the dance gets hot.

Lovin', is what I got, I said remember that.
Lovin', is what I got, I said remember that.

Why I don't cry when my dog runs away.
I don't get angry at the bills I have to pay.
I don't get angry when my mom smokes pot,
Hits that bottle and goes right to the rock.
Fuckin and fighting, it's all the same.
To live with louie dog's the only way to stay sane.
Let the lovin', let the lovin' come back to me.

Lovin', is what I got, I said remember that.
Lovin', is what I got, I said remember that.
Lovin', is what I got, I said remember that.
Lovin', is what I got, I said remember that.
Lovin', is what I got, I said remember that.
Lovin', is what I got, I said remember that.
Lovin', is what I got, I said remember that.
Lovin', is what I got, I said remember that.back to top
Wrong Way
Annie's 12 years old in two more she'll be a wh*re, Nobody ever told
her it's the wrong way. Don't be afraid with the
quickness you get laid for your family gets paid It's the wrong way.

I gave her all that I had to give, I'm gonna make it hard to live.
Big salty tears running down her chin And it ruins up
her make up I never wanted,

a cigarette, pressed between het lips but I'm staring at her t*ts,
It's the wrong way. strong if I can, but I am only a
man, so I take her to the can, it's the wrong way. The only family
that she ever had is her 7 horny brothers and her
drunk-ass dad. He needed money so he put her on the street,
everything was going fine until the day that she met
me.

Happy are you sad, wanna shoot your dad I'll do anything I can the
wrong way. We talked all night and tried to
make it right, Believe me sh*t was tight, It's was the wrong way.

Go run away if you don't wanna stay, Cause I ain't here to make ya',
It's up to you what you really wanna do, Spend
some time in America, dub-style

She'll give you all that she got to give, but I'm gonna make it hard
to live. Big salty tears rolling down to her chin
and it smears up her makeup I never wanted

So we ran away and I'm sorry when I say that straight to this very
day It was the wrong way. She took a hike, don't
matter if I like it or not because she only wants the wrong way.

I gave her all that I had to give, but she still wouln't take it,
oh no. Her two brown eyes only get larger still, and it
still ruins her makeup I never wantedback to top
Same In The End
Down in mississippi where the sun beats down from the sky
They give it up but they never ask why
Daddy was a rolling, rolling stone he rolled away one day
And he never came home
It ain't hard to understand this ain't hitler's master plan
What it takes to be a man in my mind and in my brain
I roll it over like a steamin' freight train
It ain't hard to ascertain
You only see what you want to believe
When you light in the back with those tricks up your sleeve
That don't mean I can't hang
But the day that I die will be the day I shut my mouth
And put down my guitar
Sunday morning hold church down at the bar
Get down on my knees and start to pray
Pray my itchy rash will go away
Back up y'all it ain't me
Kentucky fried chicken is all that I see
It's a hellified way to start your day
If I make you cry all night
Me and daddy are gonna have a fist fight
It ain't personal it ain't me
I only hear what you told me to be
I'm a backward ass hillbilly
I'm dick butkiss
You know I lie
I get me an I'm a thief in the dark
I'm a rain machine I'm a triple rectified ass s.o.b
Rec-tite(tm) on my ass
And it makes me itch
I can see for miles and miles and miles
My broken heart makes me smile
In my mind in my brain I go back and go completely insane
It ain't personal
It ain't me
If I make you cry I might be your daddy at the end of the night
Take a loadfrom my big gun
You only see what you want to believe
When you creep from the back
You got tricks up my sleeve
24/7 the devils my best friend
Makes no difference it's all the same in the endback to top
April 29, 1992 (Miami)
I don't know if you can,
But can you get an owner for ons,
That's o-n-s,junior market,
The address is 1934 east aneheim,
All the windows are busted out,
And it's like a free-for-all in here
And uh the owner shouldat least come
Down here and see if he can secure his business,
If he wants to...

April 26th, 1992,
There was a riot on the streets,
Tell me where were you?
You were sittin' home watchin' your tv,
While I was paticipatin' in some anarchy.

First spot we hit it was my liqour store.
I finally got all that alcohol I can't afford.
With red lights flashin' time to retire,
And then we turned that liquor store into a structure fire.

Next stop we hit it was the music shop,
It only took one brick to make that window drop.
Finally we got our own p.a.
Where do you think I got this guitar that you're hearing today?
Hey!

(call fire, respond mobil station.
Alamidos in anahiem,
Its uhh flamin up good.
10-4 alamidos in anaheim)

Never doin no time

When we returned to the pad to unload everything,
It dawned on me that I need new home furnishings.
So once again we filled the van until it was full,
Since that day my livin' room's been more comfortable.

Cause everybody in the hood has had it up to here,
It's getting harder and harder and harder each and every year.

Some kids went in a store with thier mother,
I saw her when she came out she was gettin some pampers.

They said it was for the black man,
They said it was for the mexican,
And not for the white man.

But if you look at the streets it wasn't about rodney king,
It's bout this fucked up situation and these fucked up police.
It's about coming up and staying on top
And screamin' 187 on a mother fuckin' cop.
It's not written on the paper it's on the wall.
National guard? ? !
Smoke from all around,

Bo! bo! bo!

(units, units be advised there is an attempt 211 to arrest now at 938 temple,
938 temple... 30 subjects with bags.. tryin to get inside the cb's house)

(as long as I'm alive, i'mma live illegal)

Let it burn, wanna let it burn,
Wanna let it burn, wanna wanna let it burn

(I'm feelin' sad and blue)

Riots on the streets of miami,
Oh, riots on the streets of chicago,
Oh, on the streets of long beach,
Mmm, and san francisco (boise idaho),
Riots on the streets of kansas city
(salt lake, hunnington beach, ca),
Tuscalusa alabama (arcada compton mischigan),
Cleveland ohio,
Fountain valley (texas, barstow - let's do this every year),
Paramount, victorville (twice a year),
Eugene or, eureka ca (let it burn, let it burn),
Hesperia (oh, ya let it burn, wont'cha wont'cha let it burn),
Santa barbara, nevada, (let it burn)
Phoenix arizona,
San diego, lakeland florida, (let it burn)
Fuckin... 29 palms (wontcha let it burn)

Any units assist 334 willow,
Structure fire, and numerous subjects looting

10-15 to get rid of this looter..

10-4back to top
Santeria
I don't practice santeria
I ain't got no crystal ball.
I had a million dollars but i'd,
I'd spend it all.
If I could find that heina and that sancho that she's found,
Well I'd pop a cap in sancho and I'd slap her down.

What I really wanna know,
My baby, what I really want to say I can't define.
Well it's love,
That I need, oh ,
But my soul will have to,
Wait till I get back and find heina of my own.
Daddy's gonna love one and all.

I feel the break,
Feel the break,
Feel the break and I got to live it up,
Oh, yea huh, well I swear that i.
What I really wanna know, baby,
What I really want to say I can't define.
That love make it go,
My soul will have to...

What I really wanna say,
My baby,
What I really wanna say is I've got mine.
And I'll make it, yes, I'm comin' up.

Tell sanchito that if he knows what is good for him he best go run and hide.
Daddy's got a new .45.
And I won't think twice to stick that barrel straight down sancho's throat.
Believe me when I say that I got somethin for his punk ass.
What I really wanna know, my baby,
What I really wanna say is there's just one,
Way back,
And I'll make it, yea,
But my soul will have to wait.
Yea, yea, yeaback to top
Seed
Janie always said I was a mess
Sorry bout that mess
I made her bleed
I'm planting my seed
Still I knew it could take it if I opened up the rhythm
I knew it could make it
I hope her parents love her
So feelin the acid on the brain
Still I got that frame I made
Her bleed yeah she wants that lovin you see
Well if you live you wanna give or get old
And if you never knew that we get old you live it up
You get old believe me when I say
It's the same shit everyday
But I got to know my place
And if you don't it smacks you in your face
I know I know her parents love her
So billyed back in 1983 what did you do for me
I made her bleed
I'm planting my seed
I knew we could make it
I only knew that the bitch would break it
I hope her parents love her
So my God look at me
If he had to go I know
I know I'm barely lovin' my holy creed
You never knew that was what you need
Oh my God honestly believe it or not it's a disease.back to top
Jailhouse
Jailhouse gets empty
Rudy gets plenty
Baton stick gets shorter
Rudy gets taller
Can't fight against the youth
Cause we're strong
Them are rude rude people
Can't fight against the resistanceback to top
Pawn Shop
Down there at the pawn shop
It's a nifty place to shop
What has been sold is not strictly made of stone
Please remember it's flesh and boneback to top
Paddle Out
I never thought that when I grew up I would be in a band
And travel all the best spots in the land I'm not here
To brag or boast I'm here to
Tell you 'bout the spots that I love the most
Natural bridges on a clean
West swell breaks over the reef like a bat out
Of hell stockton ave gets
Hollow and mean and on a big day it works like
A machine outside
Stockton gets hot like a glove swift st john st into
Mitchell's cove big
Steamer lane makes you wish you were a trout when
It's mackin' so hard
Only two dudes paddle out
A huge summertime south swell hit when I'm in
My hometown in a surfside bowl is
Where I can be found or up and down
The coast checkin' the spots that I love the mostback to top
The Ballad Of Johnny Butt
Johnny butt was a man with a real strong will to survive
He just keep pushin' on even though he was barely alive
So shoot it up shoot it up it just don't matter
Johnny says he wants go do it
Says he wants to kill a cop
We've got a brand new dance it's called we've got to overcome
We've got a brand new dance it's called we've got to overcome
So johnny just keep pushin' cause the streets are yours
There'll come a day when all that shit won't matter
So shoot it up shoot it up it just don't matter
When you're resisting anyway
We've got a brand new dance it's called we've got to overcome
We've got a brand new dance it's called we've got to overcome
So johnny just keep on pushin' cause the streets are yours
There'll come a day when all of that shit won't matter
So shoot it up shoot it up it just don't matter resisting anyway
We've got a brand new dance it's called we've got to overcome
We've got a brand new dance it's called we've got to overcomeback to top
Burritos
I don't wanna go and party,
I don't wanna shoot the pier,
I don't wanna take the doggie for a walk,
I don't wanna look at naked chicks and rink beer,
I don't wanna do a bong load, and go and wrench on the car,
I don't wanna hose the dog shit down,
Cause I ain't even gonna get out f bed,

I ain't gettin,
I ain't gettin out of bed today,
I ain't gettin,
I ain't gettin out of bed today,

Keep on skankin' ronnie,
Skank the night away,
But the time is coming,
For us all to pay.

I don't wanna watch no porno,
I don't wanna play guitar,
I don't wanna spank the monkey,
I don't wanna go down to the corner bar,
And I ain't even got to listen to all
The stupid shit you got to say.
I don't wanna do a God damn thing.
I don't want to,
Want to leave my bed today

I don't wanna eat burritos,
Or read about oj.
No I don't want to get a head rush
Cause I ain't gettin out of bed today
I ain't got to leave my bed

Keep on skankin' ronnie,
Skank the night away,
But the time is coming,
For us all to payback to top
Under My Voodoo
Be it your guide is so much to love
You can hide your love it's true

It's the freedom game
You can see it every day,
'cause your freedom ain't free

Come on down, I know how
I'm gonna make you so feared.

Don't you know it ain't no thing before
So don't take more than you need
It's somethin' that I'll do later,
Now it's over
It's not my fault

Under my voodoo

It's under my voodoo

Pray that I leave you high and dry
Pray you can make me cry

If your faded, put it in my prayers
I damn my feeling, I roll on
I tell you the truth

It ain't no thing
If you wanna get real dry.. one thing though

Gonna kill for it, more, more, it's not my fault, it's got me,

And I'm gone, gone, gone, gone, gone, gone

Under my voodoo

Under my voodoo

It's under my voodoo

(guitar solo)

Lord, hey, voodoo
Lord, hey, voodoo
What'cho wanna wanna wanna doback to top
Get Ready
Some folks say smoking herb is a crime,
If they catch you smokin they're bound to drop the dime
Insufferable informa crazy fools wait:
With their fingers crossed for you to break the rules
And in the evening when we try to jam,
We like the music loud in this here band
We let the bass line drop as loud as we can stand
Somebody always gotta turn informa for the man
I want to know right now is there one of you in the crowd
Are you gonna call 911
And spoil all of my fun
You crazy fool I'm in the mood
Get ready come on now, load up the bong, crank up the song,
Let the informa call 911
And when security police force want to arrive
Don't try to run, don't try to hide
Just pull out the .9 pop in the clip
And let one slip into these crazy foolsback to top
Caress Me Down
Mucho gusto me llamo bradley,
(glad to meet you my name is bradley)
Im hornier than ron jeremy,
And if you wanna get popped in your knee,
Just wipe that look off your bati face

You hate me cause I got what you need,
A pretty little daughter that we call mixie, and,
If you wanna get beat physically
It will be over in a minute if ya

So she told me to come over and I took that trip
And then then she pulled out my mushroom tip
And when it came out, it went drip drip drip
I didnt know she had the g.i. joe, kung foo grip

And it went - uhh
And the girl caress me down- uhh
And thats that lovin sound- it went uhh
And the girl caress me down- uhh
And thats that lovin sound

When I kiss mixie she makes me feel horny,
Cause I'm the type of lover with the sensitivity,
When she kiss my neck and tickle me frenzy,
The right kind of lover on sunday morning.

En el otro lado es donde vivi,
(on the other side is where I lived (in the u.s.))
Con mi hijita, que se llama mixie,
(with my little daughter, who's name is mixie)
Y su hermana, si me quiere,
(and her sister, she really likes me)
Y ya horita, tenemos un bebe,
(and in a moment, we'll have a baby)

Sus padres sus tios me trataron matar
(your parents, your uncles tried to kill me)
But they did not get too far
Un poco despues tuve que regresar
(a little while later I had to come back)
Con un chingo de dinero
(with a shit load of money)
Cause you know I'm a star

Me fui a costa rica
(I went to costa rica)
Para tomar y sufear
(to drink and surf)
Placticaba con la rasa
(talking with the homies)
Cause they know who we are

Si no so dio cuenta
(if you didnt take notice)
Then I bet you never were
You must be a muneca
(you must be a sissy doll)
If your still standing still

And it went - uhh
And the girl caress me down- uhh
And thats that lovin sound- it went uhh
And the girl caress me down- uhh
And thats that lovin sound

Me gusta mi reggae,
(I like my reggae)
Me gusta punk rock,
(I like punk rock)
Pero la cosa que me gusta mas es panochita,
(but the thing I like most is pussy)

Ponga la nalga en la aire if you know who you are,
(put your ass in the air if you know who you are)
Ponga la nalga en la aire y empieza gritar,
(put your ass in the air and start to yell)

No tenga miedo, I'm your papi,
(don't be scared, I'm your dad..)
Take your chones, y les mandan a mi,
(take your panties and send them to me)
Levanta, levanta, tienes que gritar,
(get up, get up, you have to yell)
Levanta, levanta, tienes que bailar.
(get up, get up, you have to dance)

And it went - uhh
And the girl caress me down- uhh
And thats that lovin sound- it went uhh
And the girl caress me down- uhh
And thats that lovin soundback to top
What I Got (reprise)
Early in the morning, risin' to the street
Light me up that cigarette and I strap shoes on my feet
Got to find a reason, a reason things went wrong
Got to find a reason why my money's all gone
I got a dalmation, and I can still get high
I can play the guitar like a mother fucking riot
Well, life is too short, so love the one you got
'Cause you might get runover or you might get shot
Never had to battle with no bulletproof vest
Never start no static I just get it off my chest
Take a small example, take a tip from me
Take all of your money, give it all to charity
Love is what I got
It's within my reach
And the Sublime style's still straight from Long Beach
It all comes back to you, you'll finally get what you deserve
Try and test that you're bound to get served
Love's what I got
Don't start a riot
You'll feel it when the dance gets hot
Lovin', is what I got, I said remember that
Lovin', is what I got, I said remember that
(That's) why I don't cry when my dog runs away
I don't get angry at the bills I have to pay
I don't get angry when my Mom smokes pot
Hits the bottle and goes right to the rock
Fuckin' and fightin', it's all the same
Livin' with Louie dog's the only way to stay sane
Let the lovin', let the lovin' come back to me
Lovin', is what I got, I said remember that
Lovin', is what I got, I said remember that
Lovin', is what I got, I said remember that
Lovin', is what I got, I said remember that
Lovin', is what I got, I said remember that
Lovin', is what I got, I said remember that
Lovin', is what I got, I said remember that
Lovin', is what I got, I got I got I... got I.... gotback to top
Doin' Time
Evil,
I've come to tell you that she's evil,
Un-definately,
Evil,
Ornery,
Scandalous and evil,
Definately.
The tension,
Is getting hotter,
I'd like to hold her,
Head underwater,
Oh oh,
As the livin's easy,
On the microphone with ras m.g.
In the dance it's agreed that we'll well qualify to represent the lbc.

(((microphone control... da da-da-da-da da...)))back to top
Search lyrics archive:



All lyrics are property and copyright of their respective owners and are provided for educational purposes only. Rockmagic.net is a not-for-profit project. All advertising proceeds are used to maintain its servers.
Terms Of Use / Copyright Policy