Lyrics Forum
Tablatures
Links
Feedback
Rock Lyrics Archive at rockmagic.net
Browse artists: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Add to Favorites

Tom Petty lyrics

Album: Damn the Torpedoes [1979]

Tracks9
 01  Refugee
 02  Here Comes My Girl
 03  Even the Losers
 04 Shadow of a Doubt (A Complex Kid)
 05  Century City
 06  Don't Do Me Like That
 07  You Tell Me
 08  What Are You Doin' in My Life?
 09  Louisiana Rain
all Tom Petty lyrics



Refugee
We got some thin' we both know it,
We don't talk too much about it
Ain't no real big secret, all the same,
Somehow we get around it

Listen, it don't really matter to me
Baby, you believe what you wanna believe
You see, you don't have to live like a refugee

Somewhere, somehow, somebody must have
Kicked you around some
Tell me why you wanna lay there,
Revel in your abandon

Honey, it don't make no difference to me
Baby, everybody's had to fight to be fre e
You see, you don't have to live like a refugee
No baby, you don't have to live like a refugee

Baby, we ain't the first
I'm sure a lot of other lovers been burned
Right now this ain't real to you
It's one of those things you got to feel to be true

Somewhere, somehow, somebody must have
Kicked you around some
Who knows, maybe you were kidnapped,
Tied-up, taken away, and held for ransom

Honey, it don't really matter to me
Baby, everybody's ha d to fight to be free
You see, you don't have to live like a refugee
No, you don't have to live like a refugee
Baby, you don't have to live like a refugeeback to top
Here Comes My Girl
You know , sometimes, I don't know why,
But this old town just seems so hopeless
I ain't really sure, but it seems I remember the good times
Were just a little bit more in focus

But when she puts her arms around me,
I can, somehow, rise ab ove it
Yeah man, when I got that little girl standing right by my side,
You know, I can tell the whole wide world, shove it,

Hey, here comes my girl, here comes my girl,
Yeah, she looks so right, she's all I need tonight

Every now and then, I get down to the end of a day,
I'll have to stop, ask myself, what've I done?
It just seems so useless to have to work so hard,
And nothin' ever really seem to come from it

And then she looks m e in the eye, says, we gonna last forever,
And man, you know I can't begin to doubt it
No, because this feels so good and so free and so right,
I know we ain't never goin' change our minds about it

Hey, here comes my girl, here comes my girl,
Yeah, she looks so right, she's all I need tonight

Yeah, every time it seems like there ain't nothin' left no more,
I find myself havin' to reach out and grab hold of somethin'
Yeah, I just catch myself wonderin', waitin', worryin'
About some silly little things that don't add up to nothin'.

And then she looks me in the eye, says, we gonna last forever,
And man, you know I can't begin to doubt it
No, because this feels so good and so free and so right,
I know we ain't never goin' change our minds about it.

Hey, here comes my girl, here comes my girl,
Yeah, she looks so right, she's all I need tonightback to top
Even the Losers
Well, it was nearly all summer we sat on your roof
Yeah, we smoked cigarettes and we stared at the moon
And I'd show you stars you never could see
Baby, it couldn't have been that easy to forget about me

Baby, time meant n othing, anything seemed real
Yeah, you could kiss like fire and you made me feel
Like every word you said was meant to be
No, it couldn't have been that easy to forget about me

Baby, even the losers get lucky sometimes
Even the lo sers keep a little bit of pride
They get lucky sometimes

Two cars parked on the overpass,
Rocks hit the water like broken glass
I should have known right then it was too good to last
God, it's such a drag when you're livin' in the past

Baby, even the losers get lucky sometimes
Even the losers keep a little bit of pride
They get lucky sometimes

Baby, even the losers get lucky sometimes
Even the losers keep a little bit of pride
Yeah, they get lucky sometimes

Baby, even the losers get lucky sometimes
Even the losers get lucky sometimes

Even the losers get lucky sometimes
Even the losers get lucky sometimes
Even the losers get lucky sometimesback to top
Century City
Sometimes I wanna leave you
Sometimes I wanna go
Right back where I came from
Back where I belong
But it never lasts for too long
Always goes away
Well I s till don't look for reasons
That's much too hard these days

Why worry about the rain?
Why worry about the problem?
Honey century city's got everything covered

Well your mama gave you lovin'
Mama held you near
Baby mam a can't do nothin'
Honey mama just ain't here
And you can pretend all you want to
But that won't work no more
No you can't run back to daddy
Yeah you tried that once before

Why worry about your father?
Why worry about your mother?
Honey century city's got everything covered

We're gonna live in century city
Go ahead and give in, century city
Like modern men, modern girls
We're gonna live in the modern world

We're gonna live in century city
Go ahead and give in, century city
Like modern men, modern girls
We're gonna live in the modern world

Sometimes I get discouraged
Sometimes I feel so down
Sometimes I get so worried
But I don't know what about
But it w orks out in the long run
Always goes away
And I've come now to accept it
As a reoccurring phase

Don't worry about the rain
Don't worry about the problem
Honey century city's got everything covered

We're gonna live in century city
We're gonna live in century city
We're gonna live in century city
We're gonna live in century cityback to top
Don't Do Me Like That
I was talking with a friend of mine, said a woman had hurt his pride.
Told him that she loved him so and turned around and let him go.
Then he said, you better watch your step, or your gonna get hurt yourself.
Someone's gonna tell you lies, hurt you down inside.

Don't do me like that.
Don't do me like that.
What if I love you baby?
Don't do me like that.

Don't do me like that.
Don't do me like that.
What if I love you baby?
Don't do me like that.

Listen honey, can you see? baby, you would bury me
If you were in the public eye givin' someone else a try.
And you know you better watch your step or you're gonna get hurt yourself.
Someone's gonna tell you lies, hurt you down inside.

Don't do me like that.
Dont' do me like that.
What if I love you baby?
Don't do me like that.

Don't do me like that.
Don't do me like that.
What if I need you baby?
Don't do me like that.

'cause somewhere deep down inside
Someone is saying, love doesn't last that long.
I got this feelin' inside night and day
Wait a minute

Listen honey, can you see? baby, you would bury me
If you were in the public eye givin' someone else a try.
And you know you better watch your step or you're gonna get hurt yourself.
Someone's gonna tell you lies, cut you down to size.

Don't do me like that.
Don't do me like that.
What if I love you baby?
Don't, don't, don't, don't...

Don't do me like that.
Don't do me like that.
I just might need you honey.
Don't do me like that.

Wait!
Don't do me like that.
Don't do me like that.
Baby, baby, baby,
Don't, don't, don't...

No!
Don't do me like that.
Don't do me like that.
Baby, baby, baby...

Oh, oh, oh...back to top
You Tell Me
Baby I heard thunder
I woke up, middle of the night
Baby I saw fire
I went left, I went right

So you tell me what you want me to do
This might be over honey, it ain't through
Let me know when you're finished with me
What you want me to be
Baby you tell me
Honey you tell me

Baby I don't understand this
But that's alright, I can take a little pain
I've been winnin' and losin'
Baby I've been in and out of reach

So you tell me what you want me to do
This might be over honey, it ain't through
Let me know when you're finished with me
What you want me to be
Baby you tell me
Honey you tell me

Well you put me to your faces
And you twist me so felt I died
Yeah the last thing now you're leaving
Was I finally reali zing you lied

So you tell me what you want me to do
This might be over honey it ain't through
Let me know when you're finished with me
What you want me to be
Baby you tell me
Honey you tell me
Baby you tell me
Will you tell me?back to top
What Are You Doin' in My Life?
Well you followed me all around new york city
Tryin' to make people think I wanted you with me
I can only hope that they didn't believe you
I can' t figure out why I got to deal with you

What are you doin' in my life?
What are you doin' in my life?
What are you doin' in my life?
I didn't ask for you

I don't know how you got my telephone number
Probably some jerk try in' to put me under
Some friend of a friend of a friend of mine
Baby who you tryin' to fool when you tell those lies?

What are you doin' in my life?
What are you doin' in my life?
What are you doin' in my life?
I didn't ask fo r you

Well this is all a little too much to believe
You're puttin' my name all around in the street
Honey where did you think this was gonna lead?
Baby will you tell me what you want from me?

Well you're the last woman in the world that thrills me
Now you got my girlfriend tryin' to kill me
Honey my friends think that I've gone crazy
Can't you figure out that you ain't my baby

What are you doin' in my life?
What are you doin' in my life?
What are you doin' in my life?
I didn't ask for youback to top
Louisiana Rain
Well it was out in california by the san diego sea
That was when I was taken in by an aging boardwalk queen
Yeah she nearly drove me crazy with all those china toys
And I know she really didn't mean a thing to any of those sailor boys

Louisiana rain is falling at my feet
Baby I'm noticing a change as I move down the street
Louisiana rain is soaking through my shoes
I may never be the same when I reach baton rouge

South carolina put out it's arms for me
Right up until everything went black somewhere on baker street
And it was just some mean old poison, that I took up my nose
Thank God for a love that follows the angels and the whores

Louisiana rain is falling just like tears
Running down my face, washing out the years
Louisiana rain is soaking through my shoes
I may never be the same when I reach baton rouge

Well I never will get over this english refugee
Singing to the jukebox in the all night beanery
Yeah he was eating pills like candy and chasing them with tea
You should have seen him lick his lips, that old black muddied beak

Louisiana rain is falling at my feet
Baby I'm noticing the change as I move down the street
Louisiana rain is soaking through my shoes
I may never be the same when I reach baton rouge

Louisiana rain is falling just like tears
Running down my face, washing out the years
Louisiana rain is soaking through my shoes
I may never be the same when I reach baton rougeback to top
Search lyrics archive:



All lyrics are property and copyright of their respective owners and are provided for educational purposes only. Rockmagic.net is a not-for-profit project. All advertising proceeds are used to maintain its servers.
Terms Of Use / Copyright Policy